Acara Thai Hot Guy dibatalkan, Privacy Club Tun Razak mohon maaf & kesal poster disebarkan tanpa pesetujuan pihaknya



Penganjur acara pembukaan sebuah kelab malam yang menampilkan Thai Hot Guy dijadual berlangsung pada 30 Mac ini telahpun dibatalkan. 


Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Ashari Abu Samah berkata, penganjur acara itu telah diberi amaran keras untuk tidak menerus atau membatalkan terus acara tersebut kerana ia menyentuh sensitiviti agama, mengganggu ketenteraman masyarakat dan mencemarkan kesucian bulan Ramadan yang bermula Khamis ini. 


Mengambil kira dengan aduan ramai dan amaran keras dari pihak berkuasa, Privacy Club Tun Razak akur dan membatalkan acara tersebut bagi menghormati sensitiviti agama dan tidak mahu melanggar undang-undang. 


"Kami memohon maaf atas segala kesulitan yang beraku dan berdasarkan atas dasar menghormati sensitiviti kaum dan agama, program tersebut telah dibatalkan," katanya. 


Dalam masa sama, Privacy menjelaskan bukan pihaknya yang menyebarkan poster acara tersebut tetapi ada indivdu yang tidak bertanggungjawab menyebarkan video itu tanpa meminta persetujuan mereka. 


Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Wilson Ugak Kumbong berkata, kerajaan tidak akan membenarkan sebarang penganjuran program yang tidak bermoral.


"Kerajaan kita tidak ada program-program seperti yang dikatakan tadi dan kerajaan tidak akan meneruskan program yang tidak sihat itu," katanya. 


Sumber: MalaysiaKini