'Kau hentam motor aku, suruh berhenti ditunjuk jari tengah'


Viral di media sosial ketika ini, gambar pemandu kereta Honda Jazz yang didakwa menghentam sebuah motosikal di persimpangan lampu isyarat. 

Menurut penunggang motosikal terbabit, MN Adinie melalui Facebooknya berkata, pemandu Honda Jazz berwarna merah itu enggan berhenti walaupun sudah diminta berbuat demikian. 

Lebih teruk lagi, lelaki itu menunjukkan isyarat jari tengah serta mengaku tidak bersalah selain menegaskan dia mempunyai video dashcam sebagai bukti. 

"Lu memang pailang bos. Ada kawan-kawan sesiapa ke? Sebelah perempuan mungkin kau acah fighter. Aku ajak berhenti depan sikit, kau terus jalan kan?

"C**ai kau nak langgar traffic light merah. Kau brake emergency, hentam motosikal aku terus sebab nampak aku nak duduk lane kiri. 

"Kau cakap kau ada dashcam kan, sini bak datang video dashcam kau kalau kau betul. Kalau kau salah, sini datang hadap jumpa aku," tulis Adinie. 


Jelas Adinie, niat dia meminta pemandu itu berhenti bukanlah hendak bergaduh tetapi berbincang dengan cara baik. Namun, pemandu Honda Jazz itu tidak semena-mena memberikan jari tengah membuatkan Adinie tidak berpuas hati dengan tindakannya.

Difahamkan, lelaki itu bakal menjemput Adinie di Woodland checkpoint hari ini. 


Sementara itu, netizen meminta kedua-dua pihak menyelesaikan masalah yang timbul di antara mereka secara baik tanpa melibatkan sebarang pergaduhan dan kekerasan. 

Sumber: MN Adinie