'Kalau terjun dari tingkat 4, mati tak?' - Instafamous terjun bunuh diri selepas putus cinta


Sabtu, 28 November 2020, netizen di media sosial digemparkan dengan kejadian seorang wanita membunuh diri dipercayai kerana kecewa setelah putus cinta. 


Mangsa, Ketut Ayu Wulantari, 23, berasal dari Singaraja, Daerah Buleleng, Bali, Indonesia yang merupakan pelajar universiti, nekad menamatkan riwayatnya dengan melompat dari tingkat empat Hotel Rose di Daerah Badung, Bali. 


Orang awam yang berada di kawasan kejadian kira-kira jam 10 pagi menjerit ketakutan. Mangsa dilaporkan meninggal dunia setelah jatuh terhempas akibat terjun dari tingkat empat bangunan hotel. 


Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Bali dan sebaik saja tiba di hospital, doktor mengesahkan mangsa telahpun meninggal dunia. 


Ketua Polis Daerah Kuta Selatan, Yusak Agustinus Sooai berkata, mangsa membunuh diri kerana kecewa selepas putus cinta dengan bekas teman lelakinya. 


Difahamkan sebelum mangsa membunuh diri, mangsa sempat bertanya kepada saksi apakah dia akan mati sekiranya melompat dari tingkat empat. 


"Dia (Ayu) ada bertanya, kalau jatuh dari tingkat empat boleh menyebabkan mati atau tidak. Saya jawab, kalau belum ajal, berkemungkinan tidak mati dan jadi orang cacat. Saya sempat mengingatkan dia untuk tidak berbuat demikian," katanya. 


Sumber: Agensi