Pasangan culik 2 kanak-kanak untuk didera & dibiarkan kelaparan selama 5 bulan, berdepan hukuman penjara 194 tahun


Sepasang suami isteri berdepan dengan hukum penjara 194 tahun kerana didakwa mendera dan mengabaikan dua kanak-kanak lelaki dan perempuan selama empat bulan tanpa belas kasihan. 


Pegawai Penyiasat berkata, Priscilla Meachem, 31, dan Elijah Waltz, 38, ditahan dituduh memukul dua kanak-kanak berkenaan yang masing-masing berusia 10 dan 11 tahun serta dibiarkan kelaparan dalam kejadian yang berlaku antara Jun hingga Oktober tahun ini.


Pasangan yang berasal dari Zanesville, Ohio, juga mengikat mereka menggunakan pita pelekat bagi mengelakkan mereka melarikan diri, selain mencukur rambut mangsa dan selalu makan di hadapan mereka. 


Dektektif Bryan Ruff berkata, "Ini adalah kes penderaan yang paling teruk pernah saya lihat. Kanak-kanak lelaki dipukul dengan kayu dan gitar," katanya. 


Pasangan terbabit yang tinggal bersama sejak April 2020 berdepan dengan senarai tuduhan yang panjang. Mereka dituduh melakukan sembilan serangan kejam, enam pertuduhan menculik dan tujuh pertuduhan membahayakan kanak-kanak yang membawa kepada hukuman penjara keseluruhan 194 tahun. 


Berdasarkan pertuduhan, mangsa didera dan diseksa dengan pelbagai barang seperti tali pinggang, kabel elektrik, tali zip dan pita pelekat. Mulut kanak-kanak perempuan itu juga disumbat dengan stoking.


Pasangan itu juga mendera kanak-kanak lelaki menggunakan rotan, kayu dan gitar selain alat sulitnya juga didera. 


Kedua-dua mangsa itu kini ditempatkan di pusat pelindungan. Polis hanya mengetahui kejadian itu selepas seorang individu menghubungi mereka dan memaklumkan nasib malang yang menimpa dua kanak-kanak berkenaan. 


Sumber: Daily Star