'Tak payahlah consume benda macam ni' - Netizen bimbang Nad Zainal ambil suplemen kuruskan badan



20 November tahun lalu, pelakon Nad Zainal dimasukkan ke hospital kerana mengalami jangkitan kuman dan pendarahan dalam paru-paru. Sebulan kemudian, Nad dibenarkan keluar wad dan kembali ke pangkuan keluarganya. 


Ketika itu, Nad menafikan dakwaan yang mengatakan dia menghidap sakit buah pinggang disebabkan kesan dari pengambilan suplemen. Ibu kepada dua cahaya mata itu juga mengucapkan terima kasih kepada mereka yang mendoakan kesihatannya. 


"Pengalaman selama sebulan di hospital amat bermakna buat saya menghargai kehidupan saya dan lebih berhati-hati tentang kesihatan saya... menghargai orang sekeliling dan selalu buat pemeriksaan kesihatan serta mengharga semua makanan," katanya memetik laporan mStar Online 24 Disember 2022. 


Baru-baru ini, Nad berkongsi video di Instagram yang menunjukkan dirinya mempromosi makanan tambahan atau suplemen untuk menurunkan berat badan.



Perbuatan Nad itu mengundang kebimbangan para peminatnya kerana dia baru sahaja pulih dan mereka bimbang sekiranya insiden yang sama berulang sekali lagi. 


"Tak payahlah consume benda-benda macam ni. Terlalu banyak produk-produk kurus yang tidak diketahui keberkesanannya, apatah lagi bahan-bahannya," kata Yashlee. 


"Fikirlah long term. Aku yang dah kena sekali ni pun dah cukuplah. Hati bengkak side effect daripada benda-benda macam ni. Sekarnag memang consume real food je, berat turun juga. Tak fahamlah, ke sebab rasa okay je? Sakit sampai masuk ICU, tak rasa apa-apa ke? Anak pun kecik-kecik lagi," kata Queen. 


"Tak payah guna produk sampah ni Nanad. Member I guna produk dia yang warna ungu tu pitam jantung berdebar. Claim tak cirit birit bagai, tapi guna dua kali terus non stop membuang sampai badan tak cukup air. Founder product overclaim!" kata Nurul. 


Bagaimanapun, ada yang bersangka baik Nad tidak mengambil suplemen berkenaan dan mungkin hanya mempromosikan produk tersebut memandangkan dia adalah duta kepada produk berkenaan. 


Sumber: Instagram Nad Zainal